Hra na rozvoj rýchleho reagovania (cviky pohotovosti). Žiaci voľne stoja v miestnosti alebo na dvore. Vychovávateľ vysvetlí žiakom, že na pokyn „jeden“ – budú stáť v pozore, „dva“ – vzpažia ruky, „tri“ – kľaknú si, „štyri“ – tlesknú... Vychovávateľ čísla strieda v určitom tempe a žiaci musia rýchlo vykonávať stanovené pohyby. Ktorý žiak sa pomýli vypadá z hry.
V miestnosti sa rozptýlia deti so zaviazanými očami a medzi nimi je jeden vidiaci. Ten zaujme výhodné miesto a zavolá „Kde som“. Zostane tam stáť a ostatní sa ho snažia nájsť.
Náročnejšie bude keď „slepí“ sa musia po jeho zavolaní najprv 1 krát otočiť okolo svojej osi a potom ho začnú hľadať.
Dve družstvá stoja v dvoch radoch oproti sebe a držia sa za ruky. Jedno družstvo volá – „Kráľu, kráľu daj vojačka!“
„Ktorého?“
„Janka.“
Janko beží a snaží sa pretrhnúť (preraziť) protivníkove družstvo. Keď sa mu to podarí získava obidvoch žiakov, ktorí sa pri prerazení pustili. Ak neprerazí stáva sa zajatcom a pokračuje v hre s tým družstvom, ku ktorému pribehol.
Žiaci sa voľne rozostavia a oproti ním chrbtom stojí jeden hráč s loptou a hádže ju hráčom a volá – „Jeden, dva, tri, chyťte loptu!“ Niektorý hráč z družstva loptu chytí a dá si ju za chrbát a všetci volajú – „Štyri, päť, šesť, kto ju má, povedz to hneď!“ Prvý hráč sa otočí a háda kto má loptu.
Lopty voľne rozhodené na jednej polovici ihriska. Vždy je o jednu loptu menej. Na druhej strane ihriska deti hrajú naháňačku. Na zapískanie sa snaží každé dieťa zobrať loptu. Kto nemá, naháňa.
Žiaci sú rozdelení na dve družstvá. Každý dostane svoje číslo. Nepárne čísla sú na jednej strane párne a na druhej (v rade vo vzdialenosti najmenej 10 metrov). Na znamenie vyrazia obidve jednotky a bežia k dvojkám, odovzdajú štafetu. Dvojky bežia k trojkám, atď. Keď posledné číslo dobehne družstvo zakričí „Hurá!“ čo je signálom víťazstva. Hra sa opakuje najmenej 3 krát.
Vychovávateľ dá povel, na ktorom sa všetci žiaci hodia na zem, alebo sa skrývajú za určitú dobu (15-20 sekúnd). Kto sa v tomto čase nestačil skryť je vyradený.
Deti v dvoch alebo v troch čo do množstva rovnakých družstvách majú za úlohu vybehnúť od prvej méty po štyroch, podliezť dve stoličky, preliezť obručou, ktorá je druhou métou a od nej utekať späť do družstva, tlesknúť nasledujúcim do dlane a postaviť sa na koniec rady. Potlesk je ďalším povelom k výberu. Víťazí zástup, ktorý je najskôr hotový a stojí v poriadku.
Dve družstvá, každé má polovicu ihriska. Každý hráč má loptu. Na znamenie sa každý hráč snaží poslať loptu na súperovu stranu. Víťazí družstvo, ktoré má po znamení najmenej lôpt na svojom ihrisku.
—————